בפירוש אני אומרת, החלקה אורגנית ולא החלקה אחרת, תכף תבינו למה.

1.טיפ ראשון

אנחנו חייבים, חייבים לעשות אבחון מעמיק ביותר לפני שמבצעים החלקה.

מה זה אומר?
זה אומר שאנחנו צריכים לדעת האם השיער טבעי, האם השיער עבה, האם השיער יבש, האם השיער צבוע, האם הלקוחה בהריון, האם הלקוחה עדיין לא קיבלה מחזור.
כל הדברים האלה אמורים לספק לנו תשובה ודרך פעולה ולדעת בבירור האם אני אקח את הפעולה או שאני אומר ללקוחה אני מצטערת, את כרגע בהיריון, אני לא לוקחת סיכון ואני לא עושה את ההחלקה, או השיער שלך יותר מדי יבש ואני לא מוכנה לבצע את ההחלקה, או גם לומר בשקיפות מלאה ללקוחה שהשיער שלה צבוע והיא צריכה לדעת אם אני אבצע את ההחלקה, צבע השיער ישתנה, למרות שאפשר לצבוע לאחר מכן, אבל אומר לה שהצבע עלול להשתנות והוא הולך להתבהר, ולפעמים יוצא פיגמנט שהלקוחה לא רוצה אותו, יותר פיגמנט נחושתי.
והחשוב ביותר שיש נשים שמגיעות עם שיער צבוע עם פסים, וברגע שנבצע החלקה ישנה אפשרות שכל הטקסטורה של הפסים עם הצבע, הצבע הלא טבעי שיש על הראש, זה הצבע הצבוע, כל זה עומד להשתנות, להתבהר להתערבב ולקבל פיגמנט שהלקוחה לא מעוניינת לקבל אותו. ואי אפשר לעשות צעד אחורנית, אי אפשר לחזור למקור.
אז אנחנו צריכים שקיפות מלאה, אנחנו צריכים אבחון מעמיק, ורק אחרי שיהיה לנו את כל התוצאות האלה, נוכל באמת לפרוס את הכל בפני הלקוחה וגם… נדע איך לצאת לדרך.

טיפים להחלקה אורגנית

2. טיפ שני

מה שאני רוצה לומר לכם זה סוג החלקה מתאים לשיער.
האם אני אבחר החלקה עם פיגמנט סגלגל, או האם אני אבחר החלקה ללא פיגמנט סגלגל?
לדוגמה, לקוחה שמגיעה עם שיער צבוע ואני רוצה כמה שפחות להבהיר לה את השיער, אז אולי אני באמת אקח החלקה שיש בה כבר בצורה מובנית פיגמנט שהוא סגלגל.
הפיגמנט הסגלגל ינסה כמה שיותר למנוע מהפיגמנט הכתמתם שנמצא בתוך השיער שלנו לבלוט החוצה, לצאת ולהבהיר את השיער. עוד הפעם זה לא יכול למנוע, זה תלוי בעוד כמה גורמים נוספים, אבל זה לא יכול באמת למנוע מהשיער, לא להתבהר.
כן, השיער התבהר, במיוחד בהחלקות אורגניות.
אבל באמת שאני אבחרה על סוג ההחלקה, אני יכול באמת לכוון ולדעת שפה אני אקבל בשיער צבוע פיגמנט פחות נחושתי, וגם לא תמיד, לפעמים זה יצא בכל מקרה, ובשיערה טבעית, למשל, שעדיין לא עברה צביעה, אני יכולה באמת להשתמש בחומר אחר, ללא הפיגמנט הסגול, אני יכולה להשתמש בחומר אולי טיפה חזק יותר, ולקבל החלקה טובה.

3. טיפ שלישי

שאם אני צריכה להשאיר את כל חומר ההחלקה על הראש, לפני שאני מפעילה מחליק, לפני שאני שוטפת את השיערה, או האם אני צריכה להשאיר 70 אחוז?
האם אני צריכה להשאיר יותר?
האם זה תלוי בסוג השיער?
ובכן, ההחלקות נכון להיום, ההחלקות החדשות, הדור החדש של ההחלקות, מבקשים ממכם להוריד 100 אחוז, לשטוף 100 אחוז את כל חומר ההחלקה מהשיער.
יבוש מוחלט אחרי ששטפנו רק במים, רק במים פושרים ולאחר מכן נוכל לייבש את השיער ואז להתחיל בפעולת המחליק.
הדור החדש ממש דורש לא להשאיר חומר על השיער, לא להשאיר חומר החלקה, להוריד את כל חומר ההחלקה בעזרת מים פשרים והתוצאה תצא מצוינת.
אם אנחנו הולכים לפי הכללים ואנחנו יודעים גם לאבחן וגם להתאים את סוג ההחלקה, אין סיבה להשאיר את חומר ההחלקה על הראש.

4. טיפ רביעי

איזה חום להפעיל במחליק?
איך אנחנו יודעים איזה חום להפעיל במחליק?
ובכן, שיערה שהיא דקה והיא צבועה, סביר להניח שאני אפעיל פחות חום, אולי בסביבות 180, מעלות ,אולי קרוב ל 200 מעלות.
יש לפעמים שיער שיש עליו כמה פסים, בשיער שהוא טבעי, אני יכולה באמת להעלות את הטמפרטורה ל 200 מעלות עד 230 מעלות ככל שהשיער עבה יותר אז השיער צריך יותר חומר כדי שההחלקה באמת תקבע ותצא מושלמת.
אבל אני ממש ממליצה, בשיער שהוא דק, שערה שהיא צבועה כבר שיש בה בעצם פיגמנט מלאכותי, אל תעלו את רמת החום לרמה מקסימלית ביותר, רמה מקסימלית, תרגום בעצם ההפך, אנחנו נגרום בעצם לשריפה של השיער.
אין טעם, צריך להשתמש בחום נמוך יותר במיוחד בשיער צבוע שאנחנו לא רוצים להבהיר יותר מדי , אנחנו נעדיף לנו באמת להשתמש בטמפרטורה שהיא הרבה יותר נמוכה בסביבות 180 מעלות עד 200 מעלות וכמובן לבחור מחליק טוב, מחליק שבאמת מפזר את החום בצורה נכונה וההחלקת תצא ממש ממש מצוינת.

5. טיפ חמישי

הנחיות ללקוחה בבית:
סיימנו את ההחלקה, מה אני אומרת ללקוחה?

מותר לך לחפוף באיזה שמפו שאת רוצה? לא.
את צריכה לחפוף עם שמפו שהוא בעצם נטול מלחים, שמפו שהוא בעצם ללא SLS, ללא סודיום והסיבה היא בעצם שאנחנו לא רוצים להוריד את הציפוי שיש בשיער. בהחלקה יש סוג מסוים בתוך ההחלקה של 80 אחוז חומצות אמינו, שהיא בעצם גם מצפה את השערה מבחוץ, וככל שאני אפעיל חומרים שהם חזקים יותר כמו שמפו רגיל, או אם אני אלך לים, ואכנס למים כמובן, לא רק אשכב על החוף, או אם אני אשחה בבריכה, כל המפגש הזה עם השיער, אם זה מי ים, אם זה מי בריכה, שיש בה כלור, או שמפו חזק, כל דבר כזה לא עושה טוב להחלקה.
מה שהוא עושה הוא בעצם- מוריד מהציפוי של ההחלקה.
ואז במקום שהשערה תראה מבריקה, השיער בעצם יראה באיזשהו שלב חסר ברק, חסר חיות. יכול להיות שהוא יהיה ישר, אבל הוא לא יראה כשיער בריא, כשיער חיוני, וממש חבל.
אז לכן תקפידו ותאמרו ללקוחה, לא להכנס למי ים, או למי בריכה, וגם לא להשתמש בשמפו חזק, להפך, להשתמש בשמפו שהוא נטול מלחים ומים פושרים. לא צריך מים חמים, ולאחר מכן לסיים את פעולת החפיפה טוב, טוב, טוב, עם מסיכה טובה, עם מסיכה שתזין את השיער. וכמובן, ליבש, עדיפות ליבש עם מכשיר שמחמם, כמו פן. ואז הברק יצא שוב. והשיער ישמר לאורך זמן כשיער שיראה בריא ונעים למגע.

6. טיפ שישי

חשוב מאוד,כאשר סיימנו את ההחלקה לומר ללקוחה שכרגע לא תבצע שום פעולה כימית חזקה.
מה זה פעולה כימית חזקה? פעולה חזקה זה למשל גוונים, פסים, אומברי, בלייאז'.
כל פעולה שאנחנו צריכים להפעיל על השיער חומר חזק, חומר שאמור להוריד פיגמנט מהשיער, שאמור להבהיר.
לא מדובר על צבע, מדובר על חומר שהוא יותר חזק מצבע.
אז כל פעולה שהיא מאוד מאוד חזקה תפגע בשיערה.
אנחנו גם נוריד מהברק של השיער אנחנו בעצם מחדירים חומר שהוא הרבה יותר חזק מרמת ה-pH של השיערה ואנחנו נגרום בעצם לשיער להיפצע.
והשיער שפגענו בו כבר לא יחזור להיות נעים וחלק ומבריק.
אז לכן ממש ממש חשוב: סיימנו את ההחלקה, נאמר ללקוחה:אל תעשי פסים, לפחות 8-9 חודשים, תמתיני, השיער גדל, ולאחר תקופה מסוימת נראה אם באמת אפשר לבצע פסים.
אני כעיקרון בכלל נמנעת לבצע פסים על החלקה, כי לדעתי זה הורס את ההחלקה וגם זה הורס את השיער. אבל אם הלקוחה באמת בשגרת הטיפוח שלה והיא חייבת את הפסים, תנו לה למשוך את זה כמה שיותר. תספרו ותאמרו לה שזה לא בריא לשיער.

7. טיפ שביעי

חשוב מאוד לא לעשות החלקות קרטין.
החלקות משקמות, החלקות קרטין, מה זה בעצם החלקה המשקמת או החלקת קרטין? בתנאי שהיא לא החלקה אורגנית ובתנאי שהיא החלקה, יש החלקות שהן נקראות משקמות אבל הן לא אורגניות,
שפעם היו נקראות החלקות ברזילאיות.
לא בעצם לא החלקה.
זה חומר שמצפה את השיער, שיש בו בעצם מרכיב מאוד מאוד מאוד מסוכן שנקרא פורמלין. זה חומר שמצפה. זה חומר שבעיקר עובד על שיערה שכבר עברה איזושהי פעילות כימית כמו צבע פסים. ללא ספק, השיער ייראה מבריק, השיער ייראה מדהים, אבל החומר הזה, שהוא בא במגע עם חום, הוא משחרר רעלים. הוא לא טוב לבריאות והוא מצטבר בגוף שלנו, וגם אם נשים מסכה על הפנים, היא לא יכולה למנוע את חדירת החומר לגוף, כי החומר הזה נכנס דרך האף, הוא נכנס דרך העיניים, הוא נכנס דרך נקבוביות העור והוא מצטבר בגוף כרעל. אז נכון שהוא מדהים על ראש הלקוחה כחומר טיפולי, אבל הוא בעצם לא חומר טיפולי, הוא חומר שהוא רעיל לגוף שלנו. אז אל תפלו על החלקת קרטין, ואיך אני יודעת שאני לא אפול על החלקת קרטין?
ברגע שאני יודעת שאני מורחת את ההחלקת קרטין, או מפעילה עליה חום, ואתם מרגישים את הדמעות שזולגות לכם מהעיניים, מן שריפה בעיניים ושריפה בגרון, אתם צריכים לעשות קאט ולדעת שיש בהחלקה הזאת חומר שהוא מסוכן לבריאות, ואל תניחו ללקוחה על הראש, תמנעו מלהשתמש בחומר הזה.
תמיד תמנעו להשתמש בחומר שמכיל כמות של פורמלין שהיא מעל המותר. אז זה מאוד מאוד חשוב. באמת חשוב כדי שתשמרו גם על הבריאות שלכם, במיוחד על הבריאות שלכם, כי הרי אתם מרבים לעשות החלקות. הלקוחה מגיעה פעם בחצי שנה, פעם בשלושה חודשים, אתם עובדים עם ההחלקות האלה באופן יומיומי.
בבקשה, אל תתעסקו עם החלקות שמכילות פורמלין.

8. טיפ שמיני

האם מותר לצבוע על החלקה?
מותר לצבוע על החלקה. בטח שמותר לצבוע על החלקה.
יש חוקים מסוימים שצריך לקחת בחשבון כדי שהצבע יתפס כמו שצריך.
אם אני צובעת על החלקה, אני חייבת לחפוף בשמפו ללא מלחים, לפחות שלוש פעמים. תחפפו. למה? מה הסיבה? אני רוצה טיפה, קצת לגרד את הציפוי שיש על ההחלקה. כדי שמה? כדי שהצבע יחדור. עכשיו הצבע לא נכנס סתם לבד, הרי הוא מלווה בחמצן. לכן אם אני באמת עובדת על אזור שכבר עבר החלקה, הצביעה תתבצע עם חמצן נמוך.
מה זה חמצן נמוך? זה חמצן שהוא פחות משלושה אחוזים. אחד נקודה תשע, שני אחוזים, שלושה אחוז, ועל סער שהוא לח. אוקיי? על שיער שהוא לח. ואני אבצע את הפעולה, אני אספיג טוב טוב את השיער עם צבע, אמתין עשרים דקות ואז אני יכולה באמת לשטוף את השיער. אבל אם הלקוחה באמת יש שיער שיבה על הראש, אז בשיער השיבה אני אצטרך באמת לקחת חמצן שהוא גבוה יותר כדי שהצבע ייכנס. לכן, בשיער השיבה במידה ואני עושה באמת שורש שהוא שני סנטימטר, אני אשתמש בחמצן שהוא גבוה יותר ועל שיער יבש. ואז שיער השיבה יתפס כמו שצריך.

9. טיפ תשיעי

האם מותר לצבוע על החלקה? כן, מותר לצבוע על החלקה, אבל מה? כדי שהצבע יקלט. בשיער שכבר עבר החלקה כדאי לחפוף את השיער שלוש פעמים בשמפו ללא מלחים. תחפפו טוב ולאחר מכן, אם אני רוצה לצבוע את השיערה, שהיא כבר צבועה, אני אקח יחד עם הצבע חמצן, שהוא נמוך משלושה אחוזים, זה יכול להיות שלושה אחוזים, יכול להיות שני אחוז, לפעמים זה 1.9, אני ארבב אותו עם הצבע, עם הצבע הרצוי שבחרתי, ואני אמרח אותו טוב, טוב, טוב, טוב, תוך כדי עיסוי על השיער לח, לא שיער יבש וזמן המתנה בערך של 20 דקות, רבע שעה, אבל מה, מה קורה באמת בשורשי השיער? אתם זוכרים שבזמן מריחת השיער, אני מורחת אותו סנטימטר מהקרקפת. לא מורחים החלקה אורגנית על הקרקפת, אוקיי? מורחים אותה סנטימטר מהקרקפת. אז כשלקוחה חוזרת ורוצה לבצע באמת את שורשי השיער, היא רוצה לצבוע, פה, ויש לה שיער שיבה, פה אני חייבת שהשיערה תהיה יבשה בשורשים, ואני חייבת באמת להשתמש בחמצן יותר גבוה משלושה אחוז, עם שישה אחוזים, אוקיי? לערבב את הצבע הרצוי ובאמת למורח בצורה נכונה. אני מורחת, תלוי לפי סוג השיער, האם הוא שיער טבעי, האם הוא שיער שיבה, אני בוחרת את סוג החמצן הנכון, אוקיי? ועל אזור שכבר צבוע, אני אקח חמצן שהוא נמוך יותר, אני אערבב אותו עם הצבע, על שיער לח, זמן המתנה יהיה קצר יותר, יהיה בין רבע שעה ל-20 דקות, ואז אני אוכל באמת לקחת לקוחה לכיור ושוב להוריד לה את הצבע בחפיפות. מה טובה והיא הצבע יקלט רק לפחות לאחר שלוש פעמים שאני אחפוף לה עם שמפו ללא מלחים. כי ברגע שיש את הציפוי הראשוני על השיער, הוא ימנע באמת מהצבע להיכנס. או שהוא יכנס חלקית, ולקוחה בעצם רוצה לקבל שינוי בשיער, שינוי בצבע של השיער.

10. טיפ עשירי

איך אנחנו יודעים שהחלקה מאושרת על ידי משרד הבריאות?

סוכן מגיע, מוכר לנו החלקה, אומר לנו החלקה מאושרת על יד משרד הבריאות, מראה לי אישורים להחלקה המאושרת.

אני ממליצה, להיכנס למאגר התמרוקים של משרד הבריאות.

במאגר התמרוקים של משרד הבריאות, רשום לי שם את שם ההחלקה, אני מקלידה את השם, או את שם החברה או את שם ההחלקה, אם זה בעברית או באנגלית, ואז באמת מצוין לי אם להחלקה יש רישיון של משרד הבריאות ועד מתי, רשום לי שם תבוא. אני חייבת לציין שגם בבקבוקים וגם משרד הבריאות אומר לנו שההחלקה תקפה רק לחומר, אוקיי? רק ההחלקה המאושרת, משרד הבריאות מאשר את החומר. הוא מאשר שרמת החומצות האמינו הם בגדר הסבירות מבחינת רמת PH, שאין חומרים שמסוכנים, שהם לא ברמה מסוכנת, אבל משרד הבריאות בעצם לא מאשר את השימוש במחליק. זה לא שהוא לא מאשר את השימוש, הוא בעצם לא ניסה את השימוש במחליק. והרי ההחלקה ארוגנית באמת אי אפשר לעשות ללא באמת מחליק, אם אנחנו רוצים לקבל תוצאה טובה. •••••
אז אני רק שוב, מאוד חשוב לציין שכל ההחלקות נעשות עם מחליק, אבל החומר שמאושר, מאושר רק כחומר.
ולכן ההמלצה, שוב אני חוזרת באמת מכל הלב, ההמלצה לא למרוח. ללקוחות שהן בהיריון, או לא למרוח לילדות קטנות? כי אנחנו אף פעם לא יודעים בזמן חימום השיער עם המחליק יש את אדים שנפלטים מהשיער, אנחנו לא יודעים באמת מה מידת הרעילות שלהם. אנחנו לא יודעים איך זה משפיע עם האישה בהיריון,
איך זה משפיע על ילדה קטנה שעדיין לא קיבלה את המחזור החודשי, אז באמת, תבדקו טוב את ההחלקה תבדקו את ההחלקה ותראו באמת אם אפשר לעבוד איתה ואני באמת הייתי עוצרת ומגבילה באמת בנשים מסוימות שלא יכולות לקבל את ההחלקה שימתינו וגם בבנות קטנות צעירות.

טיפ 11 ואחרון

חידוש החלקה. מגיעה לקוחה אחרי פרק זמן של חודשים, יש כאלה שהשיער גדל להם יותר מהר, זה גם תלוי לפעמים בעונות השנה, בקיץ, בחום.
בחורף השיער גדל יותר לאט ויש נשים שהצמיחה שלהם יותר מואצת. ו
יש כאלה שמגיעות אחרי 8 חודשים ויש כאלה אחרי 4 חודשים, והן יבקשו לבצע החלקה. כשאנחנו בודקים את השיער, ואני רואה שהחלק התחתון של השיער כבר בוצע עליו החלקה, השיער כבר יכול להיות שהוא פחות חלק, אבל שהוא יותר יבש, או שהוא חסר חיוניות, או חסר ברק, ואין טעם במריחה החדשה, בחידוש ההחלקה, אין טעם למרוח את כל השיער באותה צורה שווה, עם אותו חומר. מהסיבה שהאזור שנמצא למטה, האורכים של השיער כבר קיבלו בעבר את חומצות האמינו שנמצאות בהחלקה. לא צריך להעמיס עליהם עוד הפעם. מה שחשוב למרוח עליהם זה כן את הברק, את השמנים שיש בהחלקה, כדי לגרום לשיער להיות מבריק יותר. לכן, המלצה שלי, מה שאני עושה בדרך כלל, ואני מבצעת את האחר, חלקות והן יוצאות ממש יפות, אני מורחת את כל האזור הטבעי, את כל האזור שעדיין אין בו החלקה, גם אם זה שיער צבוע או גם אם זה שיער טבעי, אבל האזור שעדיין, ההחלקה לא נכנסה לשם. וברבע השעה, באמת האחרונה, לפני שאני הולכת לחפיפה, להוריד לה את החומר, אני פשוט משפריצה מים על כל האזור שכבר יש בו החלקה, החלקה מלפני חצי שנה, שמונה חודשים,
אני לוקחת את חומר ההחלקה ומורחת, מורחת וממש מסרקת את כל השיער, מלמעלה עד למטה. כל זמן ביצוע ההחלקה, אני מסרקת, מסרקת שהחומר יחדור לבפנים, ולאחר רבע שעה באמת, אני לוקחת את הלקוחה לחפיפה, נשטוף את החומר, נייבש, נתחיל את ההחלקה, ואז אני יודעת שלא גרמתי לשיער נזק, לשיער שנמצא בחלק התחתון, באורכים שלו שכבר קיבלו החלקה, אני בעצם מכניסה לשיער הזה יותר, ברק. ואני אקבל תוצאה מדהימה. השיער ייצא חלק, הוא ייצא יפה, הוא ייצא מבריק ללא הרס של השיער.

תודה רבה ובהצלחה

דפנה צוריאנו- מנהלת מקצועית
בית ספר דיאנה

קראו גם – השתלמות למעצבי שיער