זה לא פלא שתחום היופי והטיפוח קורץ לנשים רבות כל כך שנמצאות בשלבים שונים בחיים. מקצועות כמו: עיצוב שיער, מניקור- פדיקור, בניית ציפורניים וקוסמטיקה כללית, מאפשרות לנשים לפתח קריירה עצמאית ולבסס עסק תוך השקעה ראשונית יחסית צנועה. בשונה ממקצועות אחרים שאותן נדרש, לעיתים, ללמוד ולהתמחות שנים ארוכות ובהמשך להשקיע בציוד ותשתית, את מרבית מקצועות הטיפוח והיופי ניתן ללמוד בפרק זמן קצר יחסית ובחלקן ניתן לעסוק אפילו מהבית בלי להידרש לציוד יקר ערך.

קריירה בתחום היופי – יצירתיות ואחווה נשית

הנקודות שהצגנו בפתיחה הן רק גורם מסייע שדוחף נשים רבות לקריירה בתחום היופי והטיפוח. להן חשוב להוסיף שני גורמי עומק חשובים. הראשון, הוא שעבודה בתחום היופי והטיפוח היא עבודה יצירתית שמאתגרת את מי שעוסקת בה ומאפשרת לה להתבטא ובאותה נשימה מדובר גם במקצועות בעלי פן טיפולי שעשויים לתת המון ערך מוסף וסיפוק ללקוחה. למרות שיש גם גברים שנעזרים בשוק הקוסמטיקה וטיפוח היופי ויש אפילו לא מעט גברים שבעצמם עושים בו קריירה, לא נחטא לאמת כאשר נציין שמדובר בתחום עיסוק של נשים שמיועד, בעיקר, עבור נשים. מבחינת נשים רבות שעולם העבודה 'הגברי' מרתיע אותן, מדובר ביתרון עצום. זה, כנראה, גם המקום להזכיר שנשים רבות בוחרות קריירה בתחום היופי והטיפוח כקריירה שניה, אחרי ששינו פאזה בחיים (לעיתים קרובות בעקבות לידה) ונמאס להן מהמרדף הבלתי פוסק של עולם העסקים הישראלים. בין הנשים שבוחרות, באמצע החיים, להתחיל בקריירה בתחום היופי והטיפוח ניתן לפגוש עורכות דין, מזכירות בכירות ומנהלות משאבי אנוש לשעבר. עבורן, לא מדובר רק בשינוי פאזה, אלא גם במכשיר להעצמה נשית.

שימו לב איפה לומדים

מאחר שבשנים האחרונות הנהירה לקריירה בתחום היופי והטיפוח הפכה לתופעה רחבת היקף, קמו הרבה מאוד בתי ספר שמציעים לימודים והסמכות בתחום היופי והטיפוח. חשוב לבחור את בית הספר בו תלמדו את רזי המקצוע בקפידה. בית ספר טוב למקצועות היופי והטיפוח גם יספק את כל הכלים המקצועיים להצליח בעולם האמתי ובמקרים רבים אפילו יסייע לך למצוא עבודה או לבנות מודל נכון לעסק.